Miriam & Charlies-rean

Skönt att bara jobba förmiddag när det är -20c och man tror man ska frysa fötterna av sig. Fick dock gå hem en timme tidigare, spelade Gatans Lag på högsta volym, pudrade näsan och drack blaskigt kaffe med Miriam innan vi åkte till stan. 
Lovade ju att inhandla riktigt varma, bra skor på typ arbesko. Men det är bara inse att jag är för kvinnlig för att vara bekväm. Jag är hellre snygg och fryser fötterna av mig... Vintern är ändå snart slut!
Hittade tröjor istället, och försökte att inte sukta över jackorna. Anser att jag förtjänar en ny jacka med företagsnamnet på om allt går som det ska. Vilket det ju ska. Hoppas jag.
Fick med ett par helskodda ridbyxor med mig hem också, så galet nöjd! Självklart hamnade en bild på den ridbyxebeklädda rumpan i Miriams meddelandeinkorg på telefonen och helt plötsligt låg den på facebook. Kan knappt sluta skratta! Hon är ju inte klok ♥
Svullade Max-mat gjorde vi också, är vi bra på. 
Avrundar min toppendag med några öl då sorken sover hos mormor och jag ska hålla mig i toppform tills imorgon då jag och Mirre ska ut och rida, om det inte blir lika jäkla kallt som idag förstås. Men det ser positivt ut, prognosen säger -5c. Ger hopp om att våren kommer snart! 
... Typ.

kv
 

Kommentarer
Postat av: ZTCJ

Snyggmoster! Jag vill med ha helskodda ridbyxor tror jag. Inte för att jag rider speciellt ofta. Men det är skönt, och snyggt, fastän jag aldrig rider. Får börja besöka ett stall en gång i veckan bara för att få ha helskodda ridbyxor på mig. Mmm.

Svar: Klart man kan ha ridbyxor om man inte rider ;) Dessutom så är det väl hyffsat modernt att ha typ ridbyxliknande byxor på sig nowadays. Jag har förövrigt köpt ett par chaps också, den rumpan som sticker ut där du! Är så jag speglar mig själv när jag får chansen, haha!
Charlotte

2013-02-07 @ 11:17:18
URL: http://ztcj.blogg.se/
Postat av: ZTCJ

Haha, mjaa, jag vill ju ha dom i stallet, och pyssla med hästarna. Saknar nog ridbyxor mest för att jag saknar hästar tror jag.
Åh, sådana chaps är asläckert!! Hade sånna för över 10 år sen, vill ha igen! Måste nog helt enkelt börja rida igen, hah!

Svar: Ska fixa en bild åt dig som du kan dräggla över :-*
Charlotte

2013-02-07 @ 22:24:44
URL: http://ztcj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0