Inför en liten hopptävling

Vi har väl aldrig direkt varit kloka vill jag påstå och igår var inget undantag heller när vi skulle testhoppa banan inför lördagens lilla clear round-tävling. Ida red Nevada och själv blev jag tilldelad Cosmos. Fick inte riktigt till det där spänstiga Erica-tempot som jag vill ha, hade inte något bra skänkelläge heller men man får väl skylla ifrån sig på att den lilla fjordkorsningen är klotrund?
Ida tog sig en flygtur ensam först men efter den flög hon och den lilla westernponnyn ihop som Stålmannen och Lois Lane.
På lördag arrangerar alltså klubben en liten hopptävling för alla medlemmar, som vi väl egentligen inte tänkt delta i men eftersom jag nu är mutad och Ida fick en liten adrenalinkick så blir det väl att ta sig runt i alla fall. Ser ut som Miriam är den som kommer ramla av minst på lördag, eftersom hon redan hunnit stryka sig och fly.
Uppdateras aldrig den här bloggen igen är det för att jag och Rocky trasslat in sig i hovskägget och kraschat in i något hinder.


(Ta undertexterna med en smula ironi.)


Rocky, som ska debutera på tävlingsbanan med mig på lördag.


Cosmos, fjordkorsningen som tar hem alla förstapris - om han vill...


Lucija, stallet bästa hoppare



Och Nevada som är westernhäst egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0