Besök, men inga spöken.

... Så börjar ett nytt kapitel i livet, och det kan väl inte bli annat än bra? Åtminstone kan man intala sig att det kommer bli bra, även om man saknar det gamla och gärna vill tillbaka.

Påtal om gammalt har jag haft besök av Johnny och Kicki idag! Känner mig trist om man jämför med vem de lärde känna för många år sedan. Det är inte samma tjej då som idag. Idag satt vi bara och fikade, trallade på om jobb och om skäggväxt. Johnny har mjukt skägg.
När de åkt hem smet Dalton iväg till gymmet. Fick en impuls att ta en promenad i det fina höstvädret. Casper tog cykeln, sin nya jacka och så mötte vi Dalton. Han är så nöjd över den nya jackan, Casper alltså. En gul ville han ha, men en grön Didriksson var det närmsta vi kom och den dög bättre än bra hälsar han.

Dessutom har han ikväll fått gå och lägga sig utan att spöken skrämt honom. Vi läste om en pojke som fyllde år, sedan erbjöd jag mig att ligga kvar hos honom tills han somnat men efter att ha kramats en stund sa han att jag kunde gå. Då smög jag ut i köket och åt upp de sista kanelgifflarna och än är det lugnt. Han verkar sova gott och jag hoppas att han får göra det resten av natten utan någon som stör. Min älskade lilla! Jag gör mitt bästa för att beskydda dig mot allt ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0