Tävling och arbetsvecka

Nu är jag anställd, på riktigt! Det känns så bra!

Tävlingen i söndags var kanon. Det var verkligen rätt personal, grym banbyggare och jättebra domare. Satt under hästklasserna som domarsekreterare och på eftermiddagen som tidtagare. Ett ekipage jag verkligen njöt av att se var Linus på sin B-ponny. Grym kille! Hoppas Casper en dag blir som honom!



 

Barndomskompisen Kicki tog en placering i 110


Sen började en ny vecka...

Hoppade in som ridlärare i tisdags, när Claes var sjuk. Vart dödnervös ett par timmar innan men uppenbarligen löste jag det hela riktigt bra. Är ett par elever som i efterhand bett mig ha fler lektioner och sagt att det var mycket roligare än vanligt! Känns toppen, blir alldeles varm av deras komplimanger! 
Körde lite sidvärtes övningar och förklarade för dem hur man förflyttar hästen sidledes med skänklarna. En hit alltså!

I torsdags var det eftermiddagsaktiviteter och det stod gymkhana på schemat men med nyfallen snö hade vi ett gäng pigga ponnys med lite för mycket vinnarglöd. Ingen åkte av men det blev en del bus och spring från hästarnas sida och det uppskattades väl inte riktigt. Hm. Är väl svårt att komma ifrån nu när snön har lagt sig...

Så är det fredag idag, vi har fått på traktorns snökedjor och plogblad och snön har slutat falla. Solen skiner, min arbetsdag är slut, Casper är på dagis och sen ska han till morfar. Jag och Jonas ska ut och roa oss, jäta mongoliskt, eller thai, eller något annat gott. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0