Päronknutar och bråkiga barn

Jag hade tänkt att inte göra någonting idag. Det skulle vara en ledig dag. En dag utan någonting, förutom helt meningslöst sittande i mjukbyxor och tofflor framför TV'n. Men så blev det naturligtvis inte!

Istället hade jag hittat ett recept i Allers, päronknutar, och ett i Hemmets Journal, ugnsbakad lax med gurksås som jag bestämde mig för att testa. Därför blev det en sväng till affären, men istället för att det bar av raka vägen hemåt, visade det sig att Zess och John var i stan. Och eftersom jag ändå behövde åka ut till Warmia för att kolla till henne så åkte vi dit allihopa. Fick dessutom en peng för att jag mockat två boxar extra för någon dag sedan, gulligt! Även om man insisterade på att det inte behövdes, det är väl klart man hjälper till?
Så slog vi oss ner på Landhs för att fika. 
Casper blev arg på mig under det här besöket, vilket resulterade i att jag sa ifrån och han började tjuta. Visst förstår jag att besökare blir störda av barnaskrik, men jag är en förälder. En förälder precis som vilken annan som helst, med rätt att be mitt barn sluta bråka, med rätt att bli irriterad själv, med rätt att vara trött och med rätt att äta morotskaka och dricka kaffe. Jag är inte mer än en människa, inte alls perfekt och ibland inte ens i närheten av "helt okej". Men jag tycker inte heller det är okej att mitt barn blir arg på mig för att en av de som sitter vid bordet inte ätit upp. Vi sitter kvar tills alla fått äta upp, oavsett om vi är hemma eller någon annanstans. 
Jag är ledsen för att det stör er men jag är inte mer än en människa och en förälder. Jag är på konditori för att fika, inte för att försöka leva upp till din image av hur en perfekt förälder ska vara. Didn't do today, won't do it tomorrow.
Vi löste situationen, Zess drack upp sitt kaffe och sen gick vi vid stängningsdags.

Tillslut kunde vi sätta igång med middagen, och vid det här tillfället fick jag till och med min kära son att äta haricot verts som vi också serverade till. Det skulle ni sett, mor och äldre dotter "glo-som-jävla-fån-på-den-dåliga-mamman-vars-barn-gråter-på-ett-konditori" att vi inte alltid bråkar om små skitsaker. 
Och sedan bakade vi våra päronknutar. Som var ljuvligt goda! Men Casper hann inte smaka innan det var dags att lägga sig. Istället får han äta desto fler imorgon när Dalton hostfyllerhostårhostdet är fars dag menar jag. 
Pappa, Annika och William kommer förbi imorgon för att fira farsdag (ochhostDaltonsfödelsedaghost). Vi ska troligtvis slänga ihop en banankaka också. När jag ändå är på humör för att baka menar jag. Och det ändå går hyffsat bra... Eller ja, jag har inte satt eld på köket. Än. I alla fall.




Kommentarer
Postat av: ZTCJ

Du är ingen dålig mamma för att du vågar säga till ditt barn bland folk, tvärtom... Förstår inte varför folk ska ha sådana problem med andra människors problem, om du förstår hur jag menar... Du är guld, glöm inte det <3

Svar: Men sötgurka, tack! Man blir så splittrad (eller är det bara jag?), samtidigt som jag är förbannad på att de stirrade på mig så blir jag lite känslosamt oroligt, jag kunde löst situationen ännu bättre troligtvis... Och så måste jag förlåta mig själv för att det inte gick perfekt, men det är svårt. Visst måste man vara perfekt för att bli älskad?
Charlotte

2012-11-21 @ 02:33:42
URL: http://ztcj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0