Om kollektivtrafik, lukter och frukt.

Mig veterligen gnälls det inte så mycket på att jag åker kollektivtrafik till Sjövik. Ibland har man läst någon allmän ilsken facebook-status angående respektlösheten när det kommer till att åka kollektivtrafik med hästhår på kläderna. Men oftast räcker det med att man ber dem om ett statoilkort så är problemet löst, för vem vill betala resekostnader för någon annan när bensinpriset ser ut som det gör idag? Hur som, jag borde vara tacksam för att sluppit klagomål, men jag tror jag själv vill få klaga lite. På sliskiga parfymer. Herreminje, jag tror jag fick en sockervadd upptryckt i ansiktet när jag satte mig på bussen idag. Då är minsann lukten av svettiga gympadojjor fulla med spån tganska mycket bättre!

Några av hästarna fick sina tänder kollade idag, och på frågan "varför fick dem det?" av ett barn kom jag faktiskt inte på något bra svar, det blev en lång och krånglig förklaring om hur hästtänder växer och slits. Som om det inte varit lättare att säga att hästar också kan få hål i tänderna!? Det är så lätt att vara efterklok.
Sedan handlade vi frukt. Det är bättre att småäta frukt, än proteinbars faktiskt. Det fanns fina körsbär som fick följa med hem, men de är snart slut. Dalton köpte en Postis-Per-film. Den har vi hunnit se flera gånger redan, och just nu går den på norska för att få lite variation. Det är ett rätt kul språk att lyssna på.
Som avslutning på dagen vill jag äta glass. 88an i halvliters-förpackning. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0