Ett litet äventyr i storstaden

Vissa dagar känns det viktigt att göra något, andra dagar känns det viktig att inte behöva göra något och helst inte ens gå ut. De dagar jag sitter hemma sådär och inte vill göra någonting alls planerar jag storslagna äventyr, vi ska se Street Dogs, On the Job och Saturday Heroes i Karlskrona och i slutet av juli är det Kuggnäs som gäller. Andra äventyr jag planerat in är camping i Nybro och att åka på älgsafari och gå på James Bond-museum och besöka Universeums dinosaurieutställning.
Men det är lättare sagt än gjort.
Det kan vara ganska påfrestande att vara sjuk, och trots alla planer är jag allt som oftast nöjd över vardagens små äventyr, på jobbet, eller hemma med Casper.
Hur som helst, bestämde jag mig för att jag ville åka in till staden idag för att köpa något fint. Ibland förtjänar man något fint. Casper förtjänar i princip alltid något fint.
När tåget åkte förbi Habo berättade Casper för mig och Dalton att han varit hos veterinären där med Ville, när Ville hade ont i benet. Tänk att han ens kom ihåg det? Jag blev helt förstummad.
Framme i stan tittade vi på polisbilar och köpte två nya böcker - här kommer polisbilen och här kommer brandbilen. Vi hittade en skogsmaskin inne på BR också som fick följa med oss hem, och ett par tuffa shorts med dödskallar på. Dalton fick nöja sig med fiskegrejer, och själv köpte jag en ny almanacka. Blir så frustrerad över att min gamla tar slut i juli. Jag gillade min gamla almanacka med zebramönster och jag gillar inte att behöva göra mig av med något jag tycker mycket om, men den här almanackan kunde man göra egen framsida till.
Min framsida pryds nu såklart utav Casper, och det är inte fy skam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0