Biografdebut


Vi har debuterat på biograf! Eller, ja. Casper har debuterat, för egen del var det väl tredje gången som jag minns. Att gå på bio är inte min starka sida, inte att se film what so ever faktiskt. Men jag äger filmen Chocolat, om än låtit den vara kvar i sitt plastomslag...
Hur som helst minns jag att pappa och min syster drog med mig på den första Sagan om ringen-filmen, jag var tio år och sov mig igenom hela filmen. I höstas övertalades jag av Dalton att följa med honom på Paranormal Activity 3, och idag var det alltså dags igen. Denna gången var det Ice Age 4 som lockade. Några gånger skrattade vi faktiskt riktigt gott, speciellt jag som gärna fnissar i en kvart efteråt men mestadels satt jag mest rastlös och räknade minuter tills vi kunde gå till Mc Donalds så jag kunde få dricka läsk utan att oroa mig för att bli olämpligt kissnödig...
 
När vi krupit ner i sängen för att läsa godnatt-saga började Casper prata om elefanter. Elefanter? Varför börjar min son prata om elefanter såhär ur tomma luften?
Osmart tjej behöver lektion i Elephantidae-familjen tydligen. Snabel, mammut, elefant. Same shit. Frågetecken uträtade, det tog mig bara lite tid trots att minnet borde varit färskt...

Avrundade kvällen med en öl och en trött Dalton som ifrågasatte TV-tablån.
"Varför visar man skräckfilm så sent? Efter 23.00 på en fredag? Vem fan är uppe då?"
 
Det sammanfattar väl oss. Övermogna. Over and out /Tant och Farbror.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0