Vindruvsfeber

Igår låg jag och Miriam som vanligt i soffan på kvällen och åt godis. När godiset var slut slog jag näven i bordet och tyckte att vi borde skärpa till oss. Inte mer godis på ett tag nu, sa jag. 
Det sa inte Miriam, hon gick och köpte pizza istället.

Idag när vi åt pizza till lunch på Sjövik var det Miriams tur att slå näven i bordet. Ingen mer skräpmat nu, sa hon. Jag höll med. 
Ungefär åtta timmar senare (och tio minuter innan Konsum stängde) kastade vi oss iväg och köpte coca cola. Som vi ännu inte rört, förvisso, eftersom vi åt massa glass med tuttif'uttisås istället... Men fortfarande.
Och dessutom har jag hunnit bli kanonförkyld på de här timmarna också!
Jag tror det var baciller på vindruvorna som jag försökte ersätta godiset med. Pust, stön och stånk. Jag har inte tid att bli sjuk just nu...
 

Kaffe- och rökpaus med Stella på Sjövik
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0