Sadel-köpar-tankar



Nu när Linus är tillbaka i våra liv igen kunde jag inte låta bli att ta på mig uppdraget att köpa sadel. Men att gå i sadel-köpar-tankar är inte lika lätt idag som för tio år sedan. För tio år sedan visste jag att jag ville ha en Stübben Rex och ett Stübben Diana-träns bara genom att titta i Hööks-katalogen (Men hette inte tränset Athena på den tiden? Jag är ganska säker på att det gjorde det. Det satt på en brun liten jättesöt ponny med kanske något stänk welsh i sig. Eller är det bara jag som är förvirrad? Dessutom hade Linus ett tag en Stübben Rex-sadel men det slutade med att sadeln följde med en annan ponny. Men han hade aldrig tränset. Kanske borde köpa det? Vad kan det kosta idag liksom?). Åter till bloggen.

Nej, jag har tappat tråden. Hur som helst ska jag testa en sadel på lördag och i värsta fall, fast jag hoppas just nu att jag inte behöver det, åka och titta på en annan på söndag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0