Ute i skogen med ponnyerna

Vilket härligt väder det var, perfekt att rida ut i! Så vi tog alltså en uteritt som eftermiddagsaktivitet idag! Två av fyra flickor kände sig osäkra men de följde med och jag tror att de är mycket stolta över sig själva. De övervann den rädsla de av något skäl har behövt gå med. Hur tänkte de ridinstruktörer som inte gjorde något åt saken? Har de ramlat av och blivit rädda så ska de upp igen och få känna att de kan ha kontroll över situationen och inte behöver vara rädda. Jag blev arg inombords men jag vet att den ridinstruktören inte är kvar, och jag är glad för att alla tjejerna fick en chans idag att under bättre förhållanden få testa igen och den här gången lyckas och inte behöver känna sig osäkra. Jag hoppas att brudarnas självförtroende växte för det är det enda som är viktigt för mig!
Det kändes i alla fall toppen idag. Och sen har jag en toppenbra arbetskamrat också - Anna!
 
Häromdagen fick jag och Dalton ett städryck i sovrummet och vi rev ut lite prylar vi kände att vi inte längre var i behov av, däribland ett fyrtiotal DVD-filmer. Vi lade ut dem på lokala loppisen för 5 riksdaler styck och det tog inte ens tjugofyra timmar innan alla filmer försvann! Jösses, jag hade ingen aning om att folk i de här trakterna gillade filmer så mycket... Snart har vi våran resa till England. Hade varit otroligt spännande. Har aldrig varit utomlands. Aldrig. Om inte Öland och Gotland räknas? Man hade ju kunnat hoppas i alla fall, så man hade något att skryta om... Men snart har jag också varit utomlands...! Snart! 

Blackpool, here I come! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0