Tillbaka i hemmets trygga vrå...

Tillbaka i hemmets trygga vrå har vi återgått till Svensson-livet. Världens finaste grabb väckte oss tidigt imorse med pussar och kramar och Dalton gjorde frukost på sängen. Sedan fortsatte dagen med att vi tvättat kläder, städat och cyklat ner till centrum för att inhandla solskyddsfaktor och gräddfil. Varsin glass blev det också utanför affären, och så hämtade vi våran fina reptilklippa (med inbyggd pump och vattenfall!) som nu är placerad inne hos Salle Salamander. Han flyttade in hos oss i förra veckan och Casper är redan mycket fäst vid honom. Idag när vi cyklade hem och pojkarna pratade om just Salle och reptilklippan, berättade Dalton för Casper att Salle egentligen var ett groddjur. Det hördes förvånade och förskräckta rop från bakpå min cykel, men jag tror dock han har smält och accepterat läget nu, efter att ha hjälpt grannen att tvätta bilen, plockat vitsippor och lagat mat med oss. Det blev grillat kött med hemmagjord potatissallad. Till dessert; matkoma. Casper somnade i våran säng till "Den lilla röda traktorn".
Balkongen är förövrigt nystädad och penséerna är omplanterade. Jag hoppas få tinga en kanin från en uppfödare i Eskilstuna, så när Casper vaknat ska vi fortsätta med våran kaninbur.
Lite lycklig är jag allt - trots ett ganska ospännande Svensson-liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0