Man kan ju nästan tro att mitt liv är intressant.

Jag gör inget annat än spiller över mig själv idag, jag har spillt kaffe på skjortan, läsk på mina mjukisbyxor och saft på min jacka. Verkar vara i stort behov av en spillfri babymugg...
Åkte till Huskvarna tidigt i morse, Dalton fick ta ansvaret för att Casper kom till dagis hel och ren, det gjorde mig nervös. Mammor är man snäll mot, dem pussar och kramar man för de är ömtåliga - men pappor finns väl bara till för att man ska brottas och bråka med? I alla fall i Caspers värld! Hur som helst genomförde pojkarna den inte alltför långa biten till dagis med mycket gott resultat. Och jag kunde andas ut.
När jag kommit hem igen, efter att ha tvättat kläder och väntat på maten och, som tidigare nämnt, spillt kaffe på skjortan somnade jag på soffan och blev inte väckt av Dalton förrän vi skulle hämta Casper. Trodde jag skulle avlida av trötthet. Tänk att kroppen kan bli så upprörd för att man går upp en halvtimme tidigare än vanligt?
Så cyklade vi alla tre (på varsin cykel!) ner till sjön för att fiska lite, det har vi lovat Casper flera eftermiddagar i rad, och sedan vidare till affären för att inhandla fredagsmyset och därefter vidare till morfar. Och Casper cyklade hela tiden själv på sin egen cykel! Det var första gången någonsin, och den här stunden har jag längtat efter!
Morfar ska upp till den gamla sommarstugan utanför Norrtälje, och min bror, hans fina tant och deras dotter skulle kommit ner från Norrland och umgåtts med oss en hel vecka. Vi skulle åkt till Astrid Lindgrens värld och till Ullared, men nu har de ställt in resan och det gjorde mig besviken. Hade verkligen sett fram emot att få träffa och umgås med dem. Har bara träffat dem tre gånger sedan 2009 när de flyttade upp, när jag besökte dem i januari 2010 och därefter på farmors begravning i Solna och så har de gjort ett besök här nere. Jag saknar ju dem ♥
Nä. Lite ledsamt är det faktiskt, bäst att tröstshoppa. Lite tradera kanske? Har precis varit irreterad över en tradera-auktion där säljaren ansåg att det tog för lång tid för min betalning att komma in (helgdagar) och när jag fått varan ansåg hon att det var mitt ansvar att betala de tjugo kronor extra som frakten gått på, trots att Traderas regler lyder: Det frakpriset/fraksättet/-en som står angivet efter "Fraksätt" gäller. Det är alltså inte tillåtet för säljaren att informera om tillkommande kostnader på andra ställen, så som objektsbeskrivning eller i vinnarmail.
Varan, som i det här fallet var en märkeströja, är jättefin och den är jag nöjd med. Så jag har kommit över den mesta irritationen nu, trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0