Äventyr och sågklingor

Tänk alla små äventyr man kan vara med om på dagarna. 
Häromdagen satt jag och Dalton i soffan som vanligt och diskuterade antagligen någonting jag läst på ett forum när en talgoxe plötsligt flyger in i fönstret. Det var en väldigt liten stackare som kommit med en rejäl fart, och han var ordentligt omtöcknad. Han fick lite fågelfrön och fick vila på vår balkong någon timme, innan han flög iväg igen...
 
När vi cyklade till affären på förmiddagen idag, utbrast Dalton att jag måste akta. Till min stora förvåning traskar en igelkott rakt ut framför min cykel. En villaägare på andra sidan gatan kommer till igelkottens undsättning och berättar att den bor på hans tomt men var ute på sin dagliga utflykt. Den lille fortsätter i lugn takt över gatan medan villaägaren sjasar på kotten för att förhindra att någon bil kör på den. Själva fortsatte vi fnissande vår cykeltur.
 
Avslutningsvis hade vi besök av familjen Henningsson och deras tre huliganer, goare ungar får man ju leta efter! Och föräldrar med såklart! Karln i familjen har ett intresse utöver det vanliga, nämligen att svetsa ihop sågklingor till prydnader, i dag fick vi en ljuslykta. Hur jäkla tuff som helst! Varför samlar folk på My Little Ponies när det finns sågklingor? Om han någonsin släpper en kollektion lär vi i alla fall skaffa fler, lätt!
 

 

Kommentarer
Postat av: Annika

Ville och jag såg en liten groda idag! Den skulle vi skälla på tyckte Ville, men när den inte brydde sig ville han peta på den. Gick sådär. Sen såg vi ett rådjur, men den var skitläskig, så då ville han gå hem. Finns en gräns på hur mycket djurliv man klarar av som corgi!

2012-07-20 @ 22:19:54
URL: http://illione.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0