Vilken händelserik helg!

Äntligen fick jag som jag ville, vi gick till simhallen som varit öppet i två veckor nu. Det var Caspers debut, och även delvis för mig och Dalton med som inte badad på närmare tio år. Vi hade otroligt roligt och det var ett lyckat besök. Det är alltid ett plus i kanten när en så omtyckt aktivitet bara är ett stenkast bort också!
På kvällen åkte jag och Dalton iväg till en väns inflyttningsfest, men hamnade tillslut på en punkspelning och drack zlatopramen. Sen fick vi gå därifrån och då gick vi hem till inflyttningsfesten igen och somnade.
Den starka hemlängtan gjorde dock att vi rusade till tåget omgående på morgonen men blev sittandes på stationen i en och en halv timme. Vi löste det ganska bra med pressbyrån-kaffe och lite shopping. Jag hittade en tidning på pressbyrån som heter Kreativ Stickning. Den var bra, kostade nästan en hundralapp men jag kommer köpa nästa nummer. Jag gillade mönstrerna!
Påtal om det fortsatte jag med Caspers tröja när jag kom hem, tills jag upptäckte att jag glömde sticka hästens mule och då var det bara till att riva upp alla masker igen och börja om. Gråtfärdig.
Nu är vi mest förkylda och febriga familjen som ligger under varsitt täcke och gnäller. Fast emellan hostattackerna sitter jag och trallar på lite musik som jag hittat i min pappas musikgömmor. Gömda juveler:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0