Ärlighetstestet no1

Tänk alla test som cirkulerar på nätet, de stora ärlighetstesten, eller kärlekstesten...
Tänk om man inte behövde kryssa i att du har rökt, snusat, använt narkotika, druckit alkohol eller druckit så mycket alkohol att man kräkts.
Om man inte behövde erkänna att man hånglat med någon av samma kön, sovit i samma säng med någon av samma kön, inte varit kär eller haft sex på offentlig plats.
Vad skönt det hade varit om man inte behövt kryssa i att man snattat, eller blivit påkommen av någon när man haft sex, blivit arresterad eller gått på blinddate. Jag har självklart aldrig ljugit för en vän, skolkat, sett någon död eller varit utomlands.
Okej, jag erkänner, det sistnämnda har faktiskt aldrig hänt. Men jag flög flygplan från Skellefteå ner till Stockholm! Därefter kan vi dra parallellen att jag någongång gått vilse.
Men det har aldrig varit så illa att jag närapå dött eller skadat mig riktigt illa, aldrig gråtit mig till sömns och aldrig, aldrig sjungit karaoke! Aldrig brutit ett löfte och gjort något som jag lovat mig själv att inte göra, aldrig busringt eller skrattat så mycket att någon dryck kommit ut ur näsan. Även om jag hade skulle jag aldrig erkänna att jag fångat en snöflinga med tungan, dansat i regn, skrivit brev till Jultomten, sett solen gå upp med någon jag tyckt om eller blåst såpbubblor (det har framförallt inte varit ett självklart inslag när vi varit på krogen Snövit i Stockholm!)
Om jag skulle få för mig att grilla på en strand så får ni bli arga på mig, men låt bli att knuffa mig om jag åker inlines, skidor, skridskor eller snowboard. Ska jag vara ärlig har jag nog inget balanssinne och skulle nog riskera mitt liv om jag ens försökte med detta idag.
Eftersom jag är född gammal och förnuftig skulle jag aldrig kunna ligga på rygg och se molnen flyga förbi eller göra en snöängel. Who does!?
Skulle jag bygga sandslott, hoppa i en vattenpöl, eller en lövhög, titta på solnedgången eller sova under stjärnorna skulle jag ju vara barnslig.
Någon orm har jag då aldrig rört, speciellt inte den jag ägde. Och under samma period blev jag bestulen på en fin tröja på en punkspelning, räknas inte det som att ha blivit bestulen?
Om den skrämmande sanningen ska fram så har jag faktiskt blivit kittlad, vunnit en tävling, gått mot rött, varit i en bilolycka och haft kramp i benet. Tragiskt nog har jag flertalet gånger ätit ett helt glasspaket.
Vem har inte hatat sitt utseende, gått barfota och pressat lera mellan tårna, skrivit ett kärleksbrev, smakat torrfoder till ett djur, kysst en spegel eller sjungit i duschen? Det är väl därför dansband finns, right?
En gång har jag faktiskt sagt till en främling att jag älskat honom. Men vi håller ihop fortfarande idag så det kanske inte räknas... Och jag har drömt att jag gift mig, skrikit så att jag inte fått luft, pratat i telefon i mer än 4 timmar, stannat uppe hela natten. Det hör till förhållandet med den där främlingen jag sa att jag älskar. Jag har även tatuerat mig, piercat mig i annan kroppsdel än öronen och sovit naken. Det hör också till.
Jag har aldrig slickat på en lyktstolpe mitt i vintern, det gjorde Nicke och jag lärde mig av hans misstag. Däremot vittnat till ett brott, plockat och ätit ett äpple direkt från trädet, klättrat i träd, haft en koja, fångat en fjäril, fuskat på ett prov och brutit någon kroppsdel. Badass!
Sist men inte minst, jag har glömt någons namn och jag har erkänt en hel massa saker idag utan att tycka att det var någon stor grej. Ärlighetstest, vad fan.
Men det slår om inte annat ihjäl lite tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0