Kantarellplock och gräsklipparbensin

Dalton hittade det perfekta kantarellstället i söndags kväll, så vi begav oss dit i måndags men självklart kom vi en dag för sent. Rådjuren hade hunnit före. Någon liter fick vi dock med oss hem, och massvis med blåbär!
Men mest byggdes det barkbåtar och så lekte vi kurragömma.
 

 
På kvällen kom Annika och Ville förbi och förgyllde våran kväll. ♥ Jag gillar att vi gjorde det oplanerat, att vi bara umgicks och drack varma koppen och skrattade lite. 
 
Idag skulle jag klippa gräsmatta, men efter ungefär halva dog gräsklipparen på samma sätt som senast jag klippte. Jag gör inte annat än tar sönder saker, så det kändes riktigt trist. Dessutom var den alldeles nyligen hemkommen från reperation tack vare mig!
Så kom grannen över, lyssnade, kollade och konstaterade att bensinen var slut... Teknisk tjej...
Det var bara att fylla på bensinen och klippa klart.
Så lade vi lite stenplattor med! 
 
 Oreo har fått några grenar från äppelträd. Han verkade uppskatta dem när vi lade in dem, men det är en förbannat kräsen kanin och hittills är rönn det enda som duger för finsmakaren. Fast det är roligt att testa lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0