En vän som står mig nära...

För nästan tio år sedan använde till och med jag Lunarstorm. Det var en cool community då'va, och man lade upp bilder på sina favorithästar såklart. Det fanns en medlem där som kallade sig Blondisbeda, hon var blond och hon hade ramlat av min ponny sa hon.
Jävla fjortis tänkte jag.

Tänk om vi visste då vad vi vet idag, lika starka då som vi blivit genom att sitta på en brygga bredvid varandra och bada fötterna i det kalla vattnet, och alla gånger du fått trösta mig när sjukhusens vita väggar och piller blivit för mycket genom åren. Tänk om jag krupit upp i din famn innan abstinensen slog rot och innan kärleken tog vid. Med tiden har vänskapen runnit ut i sanden, med åren och med såren har vårat band förstärkts till kedjor. Oss kan man inte få isär, jag lovar!
Oavsett var vi hamnar i världen, oavsett hur sargade själar och kroppar vi har, oavsett hur många gånger vi faller är vi ovan solen baby, vi är ovan molnen.


Om en vecka eller så
Kommer det att va' vi två
Kakor, té och cigaretter
Långa ljusa sommarnätter
Micropopcorn, lakrisal
Du är nog mitt lyckotal
Trots att livet gör en svag
Finns du i varje andetag


For aeons and beyond infinity



Ps. Du har lovat att du en dag ska säga till Cappiz att hans mor har en formidabel röv. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0