Berättar lite om mig själv

Föddes för några år sedan efter en kombination av en västgötska och en Stockholmare som bosatt sig i Småland. Började gymnasiet i Hultsfred och läste "Handel och arrangörskunskap med inriktning musikindustri". Avbröt sedan studierna för mammaledighet då jag 2009 fick min nygräddade huligan i famnen som döptes till Casper (efter Casper Janebrink såklart!).
Idag bor vi med världens finaste Dalton i en bostadsrätt på 3rok, fortfarande i Småland. Dagarna fylls med att sopa stallgången ute på Sjövik, hämta och lämna på dagis, smygäta kakor och lyssna på Oi!
Jag eftersträvar att bli en såndär rolig morsa som alltid ställer upp på tandkrämsskum-tävlingar och andra små äventyr i vardagen.
Ibland äventyrar vi utan Casper, då är det spelningar eller festivaler som gäller, men vi är väldigt hemkära och stannar hellre i soffan på fredagskvällarna. Då läser jag gärna om hundavel & genetik. Miniatyr bullterriern handlar det främst om då det är den rasen jag närmast hjärtat.
Litteratur är förövrigt underskattat och i den här familjen är det både skönlitteratur och facklitteratur som gäller om det finns lite tid över. Jag gillar att sticka också, varje höst produceras det många hemstickade vantar och raggsockor. Det nuvarande stickprojektet är en tröja till Casper med en häst på. Ett annat projekt jag har just nu är att odla pumpor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0