Vinter-inspiration

Dalton var så söt och gick ner till dagis med Casper, så att jag kunde få lite sovmorgon ♥ Jag fick helt enkelt chansen att bli en något lyckligare tjej! Och tillbaka kom han sedan med äppeljuice och färska frallor. Jag blev en något lyckligare tjej!
Som payback följde jag med ut i skogen på långpromenad och ner till sjön, till en söt liten udde där jag och Sigge kunde kasta pinne och ha dragkamp medan Dalton mäskade med en sån där liten mäskraket. En väldigt söt och finurlig uppfinning måste jag erkänna! Sedan blev det second hand, lite ålderscharmiga ramar blev det som inköp, till några fina foton som skramlade ner i brevlådan idag! Fotot till vänster, den ultimata julklappen till de flesta släktingar som ändå äger allting...
Och så fick jag en klänning på posten med.
Några julöl blev det aldrig, däremot en massa ale, xanté och apple sourz i ett tappert försök till att fylla barhyllorna man skaffat sig.
Julskinkan är inhandlad, men blir griljerad först i morgon liksom pepparkaksdegen som Casper ska få öva på.
Om en och en halv vecka är det pepparkaksbak som gäller med "tant moster Karin" och hennes släkt, en tradition som vi hållt hårt i sedan 2004. Varje år har vi bakat oumbärliga pepparkakshus, bland annat en kopia av Hultsfredsfestivalen, en kopia av Tåhult (med alla tillhörande hästar), en kopia av Mullsjös tågstation innan den byggdes om, en barnvagn, Rapunzels torn och förra årets: Fantomengrottan (som fick oss att konstant nynna på Onkel Kånkels smek mig, Guran.)... Och nu är det dags att börja fundera på vad detta året har givit oss för inspiration!
Kanske en pepparkansk landsköldpadda och två pepparkaksagamer med tillhörande pepparkakerarium? En vild fantasi, however...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0