Jag ska måla hela världen lilla mamma...

Vi ska åka snart. Det är mycket viktigt att det storstädas innan man åker bort, så man kommer hem till en ren och trevlig lya i Småland. Sängkläderna ska vara bytta och golven ska vara skurade och ingen disk får stå smutsig. Men vad gör jag? Jag målar om Caspers rum. Skulle jag inte städa? Skulle jag inte det?

Fast det var Jonas som valde färg. Jag ville ha någon cool färg, men det ville inte han. Han valde sand (men karlar sägs ju vara färgblinda ändå).
Trodde Casper skulle bli besviken, men blev han det? Nej, han klev in i rummet när jag målat första väggen och brast ut i ett entusiastiskt och lyckligt "wow!".
Två mot en, mitt tycke är nedröstat. Fast nu när jag nästan är helt klart så måste jag säga att jag är nöjd. Så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0